HomeBlogAccountmanagers laten groeien? Gebruik het NPS-...

Accountmanagers laten groeien? Gebruik het NPS-Dashboard.

Accountmanagers laten groeien? Gebruik het NPS-Dashboard.

Het NPS-dashboard wordt inmiddels door meerdere partijen gebruikt om elk half jaar snel te meten wat hun klanten van ze vinden. Snel betekent dat klanten 1 minuut kwijt zijn om de vragenlijst in te vullen en terug te sturen. Het NPS-dashboard meet op 6 hoofdthema’s en natuurlijk de NPS-score. De hoofdthema’s zijn de basics: leverbetrouwbaarheid, bereikbaarheid en klachtenafhandeling. Belangrijk zijn: professionaliteit van de accountmanager, klantgerichtheid en partnership.

Meerdere partijen die het NPS-dashboard gebruiken hebben hun 2e of 3e meting al ontvangen.

Wat zijn nu de ervaren voordelen van het werken met het NPS-Dashboard?

  • Er ontstaan 2 momenten per jaar waarin accountmanagers de feedback van de klant gebruiken om de effectiviteit van de samenwerking te verbeteren door er met hun klanten over te praten.
  • Accountmanagers leren snel om met klant feedback om te gaan en worden veel minder conflict mijdend.
  • Accountmanagers groeien snel naar een niveau dat ze onderscheidend maakt ten opzichte van hun concurrent.  
  • Accountmanagers groeien snel, zowel als mens en als professional.
  • De klant ervaart serieuze aandacht en progressie.

De relatie met de klant wordt snel een volwassen, wederkerige relatie gebaseerd op een continue feedback gericht op elke dag een beetje beter.  

Het loont om de accountmanager te laten groeien. We weten uit eerder onderzoek dat een accountmanager met een rapportcijfer van een 8 of hoger meer dan 10% mééromzet uit de klant haalt dan een ‘zeventje’. Dus ga voor de 9.