HomeBlogBen jij, als accountmanager, de regisseur?

Ben jij, als accountmanager, de regisseur?

Ben jij, als accountmanager, de regisseur?

Ben jij, als accountmanager, de regisseur?

De accountmanager als regisseur en ambassadeur.

 

Een veelgehoorde uitspraak van klanten over accountmanagers, vrouwen en mannen, is; Hij moet bij mij de ambassadeur van zijn bedrijf zijn en bij zijn bedrijf moet hij mijn ambassadeur zijn.

De accountmanager heeft in ieder geval een spil functie en regisseursrol. Hoe goed hij deze rol vervult, bepaalt in belangrijke mate de hoogte van de NPS-score. Is dus van wezenlijk belang!  

De regisseurs rol gaat uit van het ruit model. Dat betekent dat de accountmanager de spin in het web is  om alle relevante disciplines van zijn bedrijf te koppelen aan dezelfde functies bij de klant. Hij schrijft en kent het script, het account plan. Op basis daarvan stuurt hij zijn collega’s actief aan. Produceert hij briefings waarin staat wat het doel is en hoe zich dat verhoudt met het grotere te bereiken plaatje. Datgene wat we uiteindelijk met onze klant willen bereiken.  Concreet gemaakt in kwantitatieve en kwalitatieve termen.

De regisseurs rol impliceert tevens dat er een multidisciplinair team is, de acteurs. Die op basis van het accountplan ervoor zorgt dat gesprekken met de klant op alle vereiste niveaus plaats vinden en dat zaken tot stand worden gebracht.

Hoe regisseer jij jouw klanten en je team?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.