HomeBlogEen hoge NPS-score willen halen bij je klanten?

Een hoge NPS-score willen halen bij je klanten?

Een hoge NPS-score willen halen bij je klanten?

Waarom zou je een hoge NPS-score moeten willen nastreven?

Het is een middel om te meten in hoeverre jouw klanten ambassadeurs van je zijn en jij het verschil maakt versus je concurrenten.

We noemen een aantal redenen;

Onderzoeken tonen aan dat promotors/ambassadeurs meer dan 5 keer eerder bereid zijn te blijven kopen en 9 keer meer bereid zijn nieuwe en andere aanbiedingen van jouw bedrijf te kopen.

Klanten zijn eerder bereid hogere prijzen te betalen en gaan vaker in op up- en cross sell aanbiedingen.

De NPS 9 klanten zijn loyaler en naarmate ze langer klant zijn kosten ze ons minder om te onderhouden.

Onderzoeken van Customore tonen aan dat een hoge NPS-score ca. 20% additionele omzet oplevert.

Aanvullend levert het een relationele en emotionele lock-inn op waardoor klanten niet of nauwelijks nadenken om over te stappen naar een andere leverancier.

Alle redenen om een NPS ambitie te formuleren en deze na te jagen!    

Ga samen met je sales team de NPS ambitie opschrijven en ga een plan maken hoe er te komen.  

Weten hoe?

Wilt u weten hoe tot een 9 of meer te komen bij uw klanten en 20% meer omzet op te halen, neem dan contact op met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173