HomeBlogHoe relevant ben jij voor jouw klant?

Hoe relevant ben jij voor jouw klant?

Hoe relevant ben jij voor jouw klant?

Hoe relevant ben jij voor jouw klant?

Zomaar wat vragen.

Weet jij en jouw organisatie hoe relevant ze zijn voor haar klanten?

Kennen we het verdienmodel van onze klant en weten we welk onderdeel wij van zijn verdienmodel zijn? Kennen we de calculatie van onze klant en welk onderdeel wij van zijn calculatie zijn? Zijn we uniek in zijn product of proces of zijn we uitwisselbaar met onze concurrent? Kennen we de werkvloer van onze klant en weten we hoe ons product in zijn proces gebruikt wordt?

Vragen waarop volgens mij antwoorden moeten volgen om vervolgens te komen tot hoge NPS-scores en de daarbij behorende omzet groei. Ga de vragen bij je klanten stellen. Maak, als het je helpt, gebruik van het Kraljic model. Ga niet alleen de vragen stellen, ga ook kijken naar de werkvloer en in de operatie van je klant. Stel vragen en leer.

Leer je huidige positie en relevantie bij je klant exact kennen. Dit stelt je vervolgens in staat om, samen met je klant, een plan van aanpak te maken om relevanter te worden en een NPS 9 score te halen. Zoals eerder beschreven wordt dat plan door een multi functioneel team uitgevoerd met een duidelijke concrete ambitie voor ogen.     

Hoe relevanter te worden bij jouw klanten?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.