HomeBlogHoge NPS-score, basics op orde.

Hoge NPS-score, basics op orde.

Hoge NPS-score, basics op orde.

Hoge NPS-score, basics op orde.

Uit de meer dan 3000 klant interviews die we gedaan hebben weten wat een hoge NPS-score sneller naderbij brengt. We weten ook wat een hoge NPS score belemmert.

Belemmerende factoren zijn de basics. Basics moeten gewoon op orde zijn, zijn randvoorwaarden. En dan  bedoelen we; het nakomen van afspraken, transparantie; doen wat je zegt en zeggen wat je doet, leverbetrouwbaarheid, klachtenafhandeling,  facturatie, bereikbaarheid. Met op orde zijn bedoelen we dat de klant op deze onderwerpen geen enkele hinder ondervindt.

Stel je het volgende voor; een verkoper heeft een afspraak met een klant die op een van bovenstaande onderwerpen klachten heeft. De verkoper begint daardoor met een achterstand en zijn echte doel van het gesprek, de klant naar een 9 brengen, komt hierdoor in gevaar. De verkoper moet eerst repareren en kan zijn echte werk niet doen. Er zal dus nog een gesprek moeten volgen. Dit kost alle partijen tijd en geld. Zonde.

Ben alert op je basics. Zij vormen het fundament voor een hoge NPS 9 score.