HomeBlogHoud je van je klanten?

Houd je van je klanten?

Houd je van je klanten?

Zoals iedereen weet is het vandaag Valentijnsdag.

Wie heeft er vandaag een kaart naar zijn klanten gestuurd omdat hij van zijn klanten houdt?  

Ik bedoel natuurlijk niet dat je op een fysieke manier van je klanten houdt.Ik bedoel wel, wie houdt er van de mensen aan de klant kant omdat het leuke mensen zijn die hard werken, die vechten voor hun eigen bedrijf en in debat met je gaan omdat ze het beste willen bereiken? Die professionele discussies met je aangaan. Die het ook leuk vinden om complimenten te krijgen. Die het fijn vinden als jij je in ze verdiept en je zijn problematieken eigen maakt. Die het fijn vinden als je veel vragen stelt vanuit een intrinsieke en oprechte nieuwgierigheid”, omdat je snapt dat verkopen gaat om “begrijpen om begrepen te worden.

Kortom klanten zijn net echte mensen die het fijn vinden gehoord en gezien te worden. Die natuurlijk over prijzen onderhandelen maar meer zijn dan een onderhandelingsresultaat of een contract.

Vanuit mijn ervaring, en ik heb duizenden mensen gesproken, ben ik geen “hufters” tegen gekomen. Wel echte mensen.

Wat doen jij om de menselijke maat te cultiveren bij je klanten?