HomeBlogIs in de Top-3 eindigen onderscheidend genoeg?

Is in de Top-3 eindigen onderscheidend genoeg?

Is in de Top-3 eindigen onderscheidend genoeg?

De laatste tijd hoor ik in gesprekken met verkoop directeuren de volgende uitspraak; “We meten klanttevredenheid jaarlijks en we willen, in het veld met concurrenten, in de top-3 staan.”

De vraag is, maakt in de top-3 staan het verschil in de ogen van je klant?

Een top-3 positie is een mooi streven echter alleen de kampioenen worden herinnerd. We weten allemaal nog wie er nr.1 geworden is. De nummer 2 of 3 zijn we allang vergeten. Bovendien is nr.1 worden belangrijk maar nr. 1 blijven moeilijk. En dan nr.1 blijven met een significante voorsprong op de concurrenten.

Zorg er dan tevens voor dat je significant beter bent dan de concurrent op de onderwerpen die er NPS-wise toe doen. Blink uit in accountmanagement, klantgerichtheid en partnership. Uitblinken in leverbetrouwbaarheid, klachtenafhandeling en bereikbaarheid heeft, als het gaat om een hoge NPS score, nauwelijks impact.

Kortom; durf de ambitie van de allerbeste te willen worden op te schrijven en uit te spreken. Het loont in omzet, loyaliteit en werkplezier.