HomeBlogIs jouw bedrijf een klanten reisbureau?

Is jouw bedrijf een klanten reisbureau?

Is jouw bedrijf een klanten reisbureau?

Is jouw bedrijf een klanten reisbureau?

Hoe diep zit klantgedrevenheid in jouw organisatie?

Ik mocht gisteren aanwezig zijn bij een webinar van het Platform voor Klantgericht Ondernemen. Daar vertelde men dat een rondje langs de velden bij diverse CEO’s van grote bedrijven leerde dat Customer Experience een van de belangrijkste thema’s gaat worden voor de komende jaren.  Het meten van de NPS-score, Net Promotor Score, is gemeengoed. Men is al stappen aan het zetten om de NPS fijnmaziger te maken. Ze noemen dat de KEI, de Klant ErvaringsIndex.  

Wat kunnen we van deze bedrijven leren? Ze hebben de NPS tot concrete ambitie gemaakt en de beloningen daaraan gekoppeld. Ze meten continu; kwalitatief en kwantitatief. Ze hebben de silo’s geslecht en beschikken over een integrale klant strategie.  Ze hebben Customer Experience teams die klantgedrevenheid als een flow door de organisatie heen trekken. Ze kennen hun Customer Journeys. Dit alles om de hun doelstelling te bereiken maar vooral bij hun klant het verschil te maken ten opzichte van hun concurrenten.

Als mooie omschrijving ving ik gisteren het volgende op;  Wij zijn geen normaal bedrijf, we zijn een klantenreis bureau?

Hoe klant gedreven ben jij en is jouw organisatie?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.