HomeBlogKlantgerichtheid tijdens Corona?

Klantgerichtheid tijdens Corona?

Klantgerichtheid tijdens Corona?

Klantgerichtheid tijdens Corona?

Wat zijn de consequenties?

We zijn weer volop met ons onderzoek bezig. F2F gesprekken voeren met klanten. Daarbij vragen we naar hun ervaringen over hoe leveranciers met hen omgaan tijdens corona.

Wat gebeurt er zoal?

Prijsverhogingen doorvoeren tot prijsverhogingen uitstellen. Strikte betalingstermijnen hanteren tot uitstelregelingen treffen. Voorraden terug nemen, voorraden verkopen aan andere partijen. Veelvuldig contact om de hulp te kunnen vaststellen tot radio stilte.

Welke consequenties heeft dat?

Het zal niet vreemd klinken dat veel mensen, die we spreken, vertellen dat in tijd van nood we onze echte vrienden leren kennen. Wordt ik proactief geholpen of niet. Er vindt dus nu een selectie plaats. Bedrijven die, in de ogen van de inkopers, deugen en niet deugen. Men kan moeiteloos een lijstje maken van de top-10 en bottom-10. Met de partijen die deugen gaan we in de toekomst verder. De partijen die niet deugen zullen hun omzet zien dalen.  

Wat doen de bedrijven die deugen?

Zij gaan proactief met hun klanten in gesprek met de vraag waarmee ze de klant kunnen helpen. Dan komen er oplossingen als;  uitstel van betalingen, uitstel van prijs verhogingen, retour halen van producten, voorraden in andere kanalen verkopen, etc..

Hoe deug jij bij jouw klanten?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.