HomeBlogKlantgerichtheid, wat heeft Steve Jobs ermee te...

Klantgerichtheid, wat heeft Steve Jobs ermee te maken?

Klantgerichtheid, wat heeft Steve Jobs ermee te maken?

Klantgerichtheid, wat heeft Steve Jobs ermee te maken?

Een van de treffende uitspraken van Steve Jobs was; “Our task is to read things that are not on the page yet.” Hij had het daarbij over fundamentele innovatie.

Als we het hebben over toegepaste innovatie kunnen we heel veel klantvragen en wensen wel “on the page” krijgen.

Het is een kwestie van vragen en doorvragen om tot de echte uitdagingen en problemen van onze klanten door te dringen. Dat kost tijd, elke dag een stapje dichter bij de kern. Het gaat over inlevingsvermogen en de wil om de klant te snappen. Dat betekent extra stappen willen zetten om de klant echt te begrijpen. Zoals, stage lopen bij je klant. Kortom er alles aan willen doen om de klant te begrijpen. Zijn bedrijfsproces, logistieke proces, beslisproces, beslis criteria, de dmu en de dynamieken daarbinnen.  

Mijn ervaring leert dat we veel “on the page” kunnen krijgen dat ons richting geeft als het gaat om toegepaste innovatie. Tegelijkertijd vinden we het moeilijk om goed te lezen wat er al “on the page” staat. Om de koppeling te maken met mijn blog van vorige week; kijken en denken we van binnen naar buiten of gaan we van buiten naar binnen denken en doen. 

Onze antwoorden op de uitdagingen en problemen van onze klant zijn zo goed als onze kennis van onze klant.