HomeBlogSta jij letterlijk en figuurlijk achter je verk...

Sta jij letterlijk en figuurlijk achter je verkoop argumenten?

Sta jij letterlijk en figuurlijk achter je verkoop argumenten?

Sta jij letterlijk en figuurlijk achter je verkoop argumenten?

Een inkoper fop je niet.

We zijn weer ca. 100 klant gesprekken verder en hier ontstaat een opvallend beeld; accountmanagers lijken teveel bezig met de inhoudelijke argumentatie zonder bezig te zijn met de overtuiging.

Met overtuiging bedoel ik;  sta jij, als accountmanager, letterlijk en figuurlijk achter de argumentatie richting je klant? Als dat niet zo is, is het een illusie te veronderstellen dat je daarmee “wegkomt”  bij een inkoper.  Inkopers voelen dat ogenblikkelijk. Je lichaamstaal en stem zijn belangrijke signalen die de inkoper opvangt, waarop hij oordeelt en waardoor hij zich laat leiden; “Ik geloof jou niet of ik geloof jou wel”!

Wat als de non-verbale communicatie niet congruent is met de verbale? Dan zal de inkoper de accountmanager alle hoeken van de kamer laten zien met een voor de inkoper maximaal resultaat.

Wat te doen? Bereid belangrijke en moeilijke gesprekken voor en speel rollenspellen intern. Doe dat samen met je sales collega’s. Want ook zij kunnen zien en ervaren of verbaal en non-verbaal congruent is. Doe dit regelmatig en je zult zien dat je als organisatie groeit

Hoe overtuig jij jouw klanten?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.