HomeBlogStaat de klant vanaf morgen op 1 ?

Staat de klant vanaf morgen op 1 ?

Staat de klant vanaf morgen op 1 ?

Staat de klant vanaf morgen op 1 ?

Wat houdt je tegen?

In de vele gespreken die ik voer om te komen tot het centraal stellen van de klant, het kwalitatief meten van wat de klant werkelijk wil, stuit ik regelmatig op belemmeringen. De meest gehoorde zijn, “we zijn nu bezig met een ERP implementatie”, ”we zijn bezig met een nieuwe (merk)strategie”, “we hebben onze verkoop organisatie niet op sterkte”, we zijn er nog niet klaar voor want….”. “Corona”. “We weten wat de klant van ons wil, denken we.” En de klant ondertussen maar wachten.

Wat is er voor nodig om toch te starten met het centraal stellen van de klant?

Wat in ieder geval helpt is je klant bevragen op wat hij van jou verwacht en waarvoor hij jou een 9 zou geven als je dat realiseert. Doe vervolgens hetzelfde als Heineken horeca; Stel een multidisciplinair team samen dat in hun denken en doen de klant centraal stelt. Dat tevens een NPS ambitie formuleert en monitort of ze op weg zijn de ambitie te halen.   

Weten hoe de klant centraal stellen werkt?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.