HomeBlogWaarom we inside out i.p.v. outside in blijven...

Waarom we inside out i.p.v. outside in blijven denken?

Waarom we inside out i.p.v. outside in blijven denken?

 

Deze vraag houdt me al tijden bezig.  

Door de vele gesprekken die ik voer ontstaat het volgende beeld over oorzaken van systemisch inside out denken;

  • Bonussen worden gegeven op interne ratio’s. (Omzet, marge, kilo’s etc.)
  • Wij hebben iets bedacht dat moet de markt in.
  • Kritische, ‘What’s in it for the customer’-vragen worden intern onvoldoende gesteld.
  • We kennen de markt en klanten onvoldoende waardoor echte oplossingen voor de klant uitblijven.
  • De huidige manier van werken is comfortabel.
  • De redenatie, “Ik word door mijn werkgever betaald en diens doelen streef ik na.”
  • De niveaus die besluiten nemen kennen de klanten onvoldoende.
  • De redenatie, “In mijn branche werkt dat niet zo.”

Outside in gaan denken en doen, is volgens mij een keuze. Dat betekent erkennen dat we vandaag als bedrijf inside out werken om vervolgens te besluiten dat om te draaien. Gekoppeld aan hetgeen ik in mijn vorige blog schreef over leiderschap; geef richting, bepaal de kaders, meet en zorg ervoor dat mensen in je organisatie ontwikkelen.

Ruim de beperkingen op, zie bovenstaande oorzaken, en ga starten met outside in werken.

De klanten zullen je dankbaar zijn en je belonen met loyaliteit, omzetgroei etc..