HomeBlogWaarom zou je luisteren?

Waarom zou je luisteren?

Waarom zou je luisteren?

Waarom zou je luisteren?

Hoe de klant nog beter begrijpen?

Waarom vraag je mij dit? Dat zou zomaar een reactie kunnen zijn op een vraag van een klant aan een accountmanager.    

Als je goed luistert bevat die vraag 3 wezenlijke elementen; Waarom vraag je mij dit? Waarom vraag je mij dit? Waarom vraag je mij dit?  

We weten uit onderzoek dat communicatieve vaardigheden essentieel zijn om als accountmanager te excelleren.  Sterker nog, in ons onderzoek vertellen inkopers dat  luistervaardigheid tot de top-3 van vaardigheden behoort. Wil je als accountmanager het verschil maken bij je klant. Dat betekent dat het stellen van vragen en goed, actief en begrijpend  luisteren daarbij van cruciaal belang zijn.

Een hulpmiddel is de ezelsbrug, gebruik LSD; Luisteren, Samenvatten en Doorvragen. Dat geldt niet alleen voor gesprekken met klanten. Dat geldt voor alle gesprekken.  

Welke stappen zet jij, te beginnen met goed luisteren, om een excellente accountmanager te worden?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.