HomeBlogWat als je jouw klant betrekt in jouw plannen?

Wat als je jouw klant betrekt in jouw plannen?

Wat als je jouw klant betrekt in jouw plannen?

Wat als je jouw klant betrekt in jouw plannen?

 

In mijn gesprekken met verkoop directeuren ervaar ik dat men vol zit met plannen om de omzet te laten groeien om efficiënter en effectiever met elkaar om te gaan. Of dat nu gaat over introducties, promoties, trade marketing, kortingen en condities, maakt niet uit.

De uitdaging met al onze plannen is: gaan we een “dichtgetimmerd plan” bespreken met onze klant of gaan we een raamwerk bespreken waarin we de klant willen meenemen, en hij zich daarin herkent en onderdeel is van het uiteindelijke plan? De ervaring leert dat de klant meenemen meer resultaat oplevert en dus effectiever is. Het is als de bekende uitspraak; “Alleen ga je sneller, samen kom je verder.

Bij alle plannen die we maken over groei in de markt denk van te voren goed na, liefst multidisciplinair: willen we snel of willen we ver.      

Wil je verder komen met jouw klant doe het samen; groei zal volgen.