HomeBlogWat ga je verbeteren als je niet weet wat?

Wat ga je verbeteren als je niet weet wat?

Wat ga je verbeteren als je niet weet wat?

Klanten hebben, hoe dan ook, een mening over jou en je bedrijf.  Of je dat nu leuk vindt of niet. Ze vinden er iets van.

Dan heb je volgens mij 2 mogelijkheden. Je vraagt regelmatig naar de mening van de klant over de door jouw geleverde prestaties. Of je vraagt er niet naar. Zoiets van, als ik het er niet over heb dan is het er ook niet. Wat niet weet wat niet deert.

Het laat zich raden welke mogelijkheid de meeste kans biedt op verbetering.  Ervan uitgaande dat de resultaten, van het naar de mening vragen, serieus genomen worden. Dat betekent dat de resultaten van de klanten structureel bevragen in een structuur vallen waarbij we continu verbeteren op basis van hetgeen de klant ons leert. Zonder feedback tenslotte geen leercurve.

Wetende dat we niet alles moeten doen wat de klant vraagt of vindt. Klantgericht is niet hetzelfde als klant gezwicht.

De ervaring leert dat succesvolle organisaties díe organisaties zijn, die altijd actief op zoek zijn naar verbeterpunten, omdat ze hebben geleerd dat kritiek je beter maakt.  

Hoe hebben jullie de feedback van de klant structureel geborgd in jullie organisatie?