HomeBlogWat is de relatie tussen innovatie en klantgeri...

Wat is de relatie tussen innovatie en klantgerichtheid?

Wat is de relatie tussen innovatie en klantgerichtheid?

Wat is de relatie tussen innovatie en klantgerichtheid?

Wie is het meest innovatief?

We zijn weer volop met ons onderzoek bezig. F2F gesprekken voeren met klanten.

Een vraag uit ons onderzoek is, Wie vindt u de meest innovatieve leverancier?

We hebben de afgelopen jaren het antwoord niemand zien groeien. Tegelijkertijd groeit het aandeel kleine leveranciers in de antwoorden.  

Waarom kleinere leveranciers?

Die blijken veel beter in staat om goed te luisteren naar de klant. Zich oprecht te verdiepen in de klant en haar processen. De echte uitdagingen en problematieken van de klant te snappen om deze vervolgens om te zetten in klant specifieke oplossingen. Zij blijken slagvaardiger en flexibeler om de oplossingen daadwerkelijk op de klant te enten. Interpreteer oplossingen in de meest ruime zin van het woord.

De vraag naar innovatie is een verpakte vraag en herbergt de vraag om geholpen te worden met; meer omzet, meer marge, onderscheidend vermogen, een betere lock-in bij mijn klanten, minder kosten, minder handling, etc..

Hoe klant specifieker de innovatie hoe steviger de lock in. Dit bouwt op naar een hogere NPS-score, omzet groei en klant loyaliteit.

Hoe innoveer jij bij jouw klanten?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.