HomeBlogWat is een voorwaarde voor hoge NPS-cijfers?

Wat is een voorwaarde voor hoge NPS-cijfers?

Wat is een voorwaarde voor hoge NPS-cijfers?

Wat is een voorwaarde voor hoge NPS-cijfers?

Wanneer start uw multidisciplinaire team?

Vorige week, tijdens een bijeenkomst van het Platform voor Klantgericht Ondernemen,  presenteerde een aantal bedrijven hun ervaringen op weg naar hoge NPS cijfers en loyaliteit van hun klanten.

Wat hebben deze bedrijven nu gemeen?

Ze hebben multidisciplinaire teams samengesteld die als team een concrete ambitie najagen. Ieder teamlid is mede verantwoordelijk voor het behalen van de ambitie. Ze leren door te doen en komen 3 – 4 wekelijks bijeen om; 

  • wat goed gaat te katalyseren    
  • aan te passen waar nodig
  • nieuwe initiatieven te ontplooien.

Ze vragen regelmatig de mening van hun klanten en meten hun loyaliteitsgehalte via de NPS. Dit gebruiken ze als input voor het team. Deze manier van werken wordt ondersteund en  gepromoot door de directie.

De resultaten; de loyaliteit groeit substantieel, zo ook de omzet.

Wat als je morgen zou kunnen starten?