HomeBlogWat is het belangrijkste bij Customer Centric w...

Wat is het belangrijkste bij Customer Centric worden?

Wat is het belangrijkste bij Customer Centric worden?

Wat is het belangrijkste bij Customer Centric worden?

Waar een wil is, is een weg.

Ik las vorige week de publicatie van Mevr. Blake Morgen, een expert op het gebied van Customer Centricity. Ze formuleert 6 factoren die organisaties die uitblinken in klantgerichtheid, anders doen en dus beter doen.

De belangrijkste factor is de wil en het commitment van de CEO, de directeur.  Het besef dat sterke klantervaringen, via een programma, zorgen voor een hogere loyaliteit,  meer omzet en een hechte lock-in.

Customer Centric worden wordt gedreven door het feit dat veel producten en diensten intrinsiek nauwelijks onderscheidend zijn. Het onderscheid dat geleverd wordt aan jouw klant, moet zorgen voor zíjn onderscheidende vermogen. Dat vergt de wil en mentaliteit om de klant op de eerste plaats te zetten. In denken en doen, door de hele organisatie. Dat betekent niet dat klantgericht, klant gezwicht is.

Hoe zit het met jou CEO, directeur? Welke ambitie hebben jullie geformuleerd als het gaat om uitblinken in klantgerichtheid?