HomeBlogWelke stappen zetten om echt te veranderen?

Welke stappen zetten om echt te veranderen?

Welke stappen zetten om echt te veranderen?

Welke stappen zetten om echt te veranderen?

Wat heeft onze klant daaraan?

Ik was 2 weken geleden aanwezig bij een webinar van Ben Tiggelaar. Ter voorbereiding op dat webinar ontvingen we zijn boek, ‘De Ladder’, opgestuurd.

Wat is, m.i., de belangrijkste learning uit het webinar en zijn boek ‘De Ladder’?

Verandering kent 3 stappen.

  1. Stel een duidelijk concreet doel. Bij voorkeur een leerdoel en geen prestatiedoel.   Vb; Wij willen onze klant zo goed snappen dat we het antwoord hebben op zijn nog te stellen vraag.
  2. Beschrijf concreet het gedrag dat hoort bij het gestelde doel. Hoe is dat anders dan voorheen? Welk concreet gedrag willen we zien. Gedrag = voordoen en nadoen.    Vb: Elk klant gesprek start ik met 3 vragen om de klant te gaan begrijpen.
  3. Beschrijf concreet wat je ga regelen als support om ervoor te zorgen dat het gewenste gedrag ook vertoond gaat worden. Is cruciaal!                                                Vb: Na het klant gesprek vragen mijn collega’s naar de antwoorden op de 3 vragen.

Volgens mij kunnen we de genoemde stappen prima overnemen om het anders en beter te doen bij onze klanten.  Want als we niets veranderen in onze aanpak naar onze klanten, gaat het aloude adagium op;  “als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg!”  

Weten hoe deze ladder jou naar boven helpt?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.