HomeBlogWhat's in it for the customer?

What's in it for the customer?

What's in it for the customer?

What’s in it for the customer?

Hoe vaak stellen we die vraag?

Ik sprak afgelopen week een ondernemer die bezig is met de concrete plannen 2021, 22 en 23.  Waarbij hij zijn prognoses opbouwt door klant voor klant na te gaan waar zijn kansen liggen door zich constant 2 vragen te stellen. Waarom zou de klant dat doen en waarom zou de klant dat met mij doen?

Waarom stellen we ons die vragen niet continu?    

Het stellen van die vragen betekent dat je op de stoel van je klant moet gaan zitten. Dat je veel kennis van de klant, haar processen, doelstellingen etc., en het concurrentie veld moet hebben. Wat daarbij helpt, is dat eenieder in de organisatie regelmatig die vraag stelt voordat we met een aanbod naar de klant gaan. Een soort gewetensvraag; Is dit goed genoeg om ermee naar je klant te gaan? Gaan we hier een 9 voor krijgen? Ik ken organisaties waarbij ze een echte klantenstoel hebben waarin verkopers moeten gaan zitten om het vanuit klant perspectief te bekijken. Een ideetje?  

Hoe zorg jij ervoor dat jij relevant blijft voor jouw klant?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.