HomeBlogGroeien als verkoper vergt inlevingsvermogen.

Groeien als verkoper vergt inlevingsvermogen.

Groeien als verkoper vergt inlevingsvermogen.

 

Als de klant groeit, groei jij ook.

Als je aan een klant vraagt welke eigenschap een goede verkoper moet bezitten dan is het meest gehoorde antwoord, inlevingsvermogen. Een van de unit managers van Albert Heijn zei het als volgt; “Leef je in en leef je uit”. Daarmee bedoelde hij dat een goede verkoper het maximale uit de relatie met Albert Heijn kan halen als hij zich maximaal in de klant, AH, inleeft.

Inlevingsvermogen staat voor het willen en kunnen begrijpen van je klant. De klant willen begrijpen om zelf begrepen te worden. De wil om na te denken over wat ik de klant kan geven waardoor hij groeit, ontwikkelt. De wil om de taal van de klant te spreken. De wil om te passen in zijn structuren en processen. De wil om elke dag een beetje relevanter te worden voor jouw klant.  

Die wil moet niet alleen de verkoper hebben maar zijn hele organisatie.     

Leef je in en leef je uit; groei zal volgen.