HomeBlogKlantgerichtheid en de olympische spelen?

Klantgerichtheid en de olympische spelen?

Klantgerichtheid en de olympische spelen?

 

Wat hebben de olympische spelen en klantgerichtheid met elkaar te maken?

Het is een paar weken geleden dat wij, Nederlanders, 36 keer konden zeggen: “we hebben een medaille gewonnen.’ Die medaille winnaars behoren tot de allerbesten van de wereld.

We weten dat de atleten die het allerbeste zijn jarenlang bezig zijn, om tot de top te behoren. Ze focussen zich dag in dag uit om datgene te doen dat hun die medaille gaat brengen. Ze concentreren zich op het proces dat hun ambitie  moet waarmaken.

Waarom doen we dat niet met ons bedrijf als het gaat over klantgerichtheid? Hebben we een duidelijke concrete ambitie als het gaat over uitblinken in de ogen van onze klanten? Hebben we een stappenplan waarvan we weten dat het ons naar het doel gaat brengen? Hebben we een team dat die stappen gecommitteerd en gedisciplineerd gaat zetten?  

Wat zou het mooi zijn als ons bedrijf van onze klanten een gouden medaille zou krijgen?

Een gouden medaille voor klantgerichtheid levert je bedrijf goud op. Ga daar ook voor!