HomeBlogKlantgerichtheid, waar word ik blij van?

Klantgerichtheid, waar word ik blij van?

Klantgerichtheid, waar word ik blij van?

Afgelopen week kwam ik blij terug van een klant gesprek met een van mijn klanten.

De klant in kwestie heeft de resultaten van hun klanttevredenheidsonderzoek serieus genomen en vervolgens in actie omgezet.

De rode draad uit dat onderzoek was dat hun klanten vonden dat men de klant en haar processen nog onvoldoende begreep.

Ze hebben vervolgens hun medewerkers de opdracht gegeven om minstens 100 uur in het jaar bij en met de klant door te brengen. Concreet: stage gaan lopen bij je klanten om daar ter plekke veel vragen te gaan stellen over het hoe, wat en waarom bij die klant. De kennis die daar wordt opgedaan wordt maandelijks in het team besproken en van actie punten voorzien. Wat gaan wij, anders, doen om de echte klant uitdagingen te helpen oplossen. Dit wordt met de klant besproken om te zien of ze dichter bij de oplossing zijn gekomen. Zo niet, weer terug naar de tekentafel.

Ze creëren hiermee een constante ‘loop’ waarin de klant een cruciale rol speelt in het verbeteren van het aanbod zodanig dat het past op de uitdagingen, problematieken van die klant.

Kortom, elke dag een beetje beter samen met de klant.