HomeBlogKlantgerichtheid, wat kun je beïnvloeden en wat...

Klantgerichtheid, wat kun je beïnvloeden en wat niet?

Klantgerichtheid, wat kun je beïnvloeden en wat niet?

In het proces naar klantgerichtheid en NPS 9 scores is er een aantal zaken die de verkoper en zijn organisatie wel en niet kunnen beïnvloeden.

Wat je niet kunt beïnvloeden is dat jouw klanten en de mensen die daar werken over jou en jouw bedrijf praten. Dan doen ze ook over jouw concurrenten. Oftewel, er wordt hoe dan ook over je gesproken.

Wat je wel kunt beïnvloeden is wat en hoe jouw klanten intern over jou en jouw bedrijf spreken.     

Ik weet, uit ervaring, dat inkopers top-3 lijstjes hebben van verkopers, accountmanagers die ze goed vinden en die ze als eerste bellen om zaken te regelen.

Weet jij, als verkoper, of jij bij jouw klant op de top-3 lijst staat? Wie van jouw concurrenten staat er op?  Wil je tot de top behoren? Welke vragen stel je om ervoor te zorgen dat je tot de top gaat behoren? Weet jij bij welke klanten je tot de top wil behoren? Weet jij wat je moet doen om tot de top te behoren?

Ga aan de slag met wat je kunt beïnvloeden. Het loont om bij de top te horen.