HomeBlogMensen maken het verschil.

Mensen maken het verschil.

Mensen maken het verschil.

Mensen maken het verschil.

Herken je deze markt situatie: Jarenlange lage omzet groei, afnemende marge en meerdere markt spelers.

Dan zou de conclusie kunnen zijn dat je in een hoog competitieve, verzadigde markt opereert. Kenmerken zijn: weinig tot geen echte innovaties, klanten die steeds meer en vaker korting eisen en het ook krijgen, groeiend aandeel private label, producten en/of diensten die intrinsiek nauwelijks afwijken.

Het adagium zou kunnen zijn: dan zorg ik ervoor dat mijn mensen het verschil maken als het product technisch niet lukt. Sowieso een veel gebruikte zin in organisaties, “Mensen maken het verschil.”

Dat geldt zeker voor accountmanagers en verkopers. We weten dat de betere, zij die een rapportcijfer 8 of hoger krijgen van hun klanten, minstens 10% meer omzet binnen halen dan hun collega’s die een 7 halen. We weten ook dat klanten die met de ‘achten’ samenwerken een andere relatie ervaren en krijgen. Veel meer een wederkerige, volwassen relatie die ze definiëren als partnership. Weg van de oppervlakkige klant-leverancier relatie.

De vraag is, als we weten en kunnen bewijzen dat mensen het verschil maken, investeren we dan genoeg tijd en geld om talenten te scouten, op te leiden en vast te houden?

Ga op zoek naar talent en neem de tijd om van die talenten kampioenen maken. Het loont!