HomeBlogSales Excellence en Champions League ?

Sales Excellence en Champions League ?

Sales Excellence en Champions League ?

In de gesprekken die voer hoor ik vaak, van organisaties, dat ze Champions League spelen of dat ze vinden dat ze dat moeten gaan spelen.

Dat is een uitspraak met, volgens mij, nogal wat consequenties.

De vragen die we onszelf zouden moeten stellen zijn:

  • Maken we, om daar te komen, de juiste keuzes?
  • Welke resources in geld hebben we daarvoor nodig?
  • Hebben we de juiste spelersselectie om Champions League te spelen?
  • Hebben we de juiste scouting, opleiding en training om op dat niveau te komen en te blijven?
  • Hebben we een cultuur van inhoudelijk erg kritisch te zijn naar elkaar toe?
  • Omarmen, structureren en gebruiken we de kritische feedback van klanten en andere stakeholders?
  • Hebben we meet instrumenten en momenten ingebouwd om progressie te volgen en bij te sturen waar nodig?
  • Hebben we een cultuur waarbij de persoonlijke normen, waarden en intenties op een lijn zitten?
  • Hebben een veranderingsgezinde cultuur? Ook als we succesvol zijn?
  • Hebben we inspirerend en dienend leiderschap in onze organisatie?
  • Wie zijn onze tegenstanders en hoe verslaan we die dan?
  • Waarmee en hoe maken wij het verschil t.o.v. onze tegenstanders?

Er is veel voor nodig om Champions League te spelen en een Sales excellente organisatie te zijn.  

Als we uitspreken het te spelen is dat ook echt zo? Of als we het willen spelen hebben we dan alles ingericht om daadwerkelijk Champions League te kunnen spelen.

Sales Excellence bereiken is topsport bedrijven. Zorg dat de inrichting van je organisatie klopt bij je ambitie.