HomeBlogStaat de klant in de visie van uw bedrijf?

Staat de klant in de visie van uw bedrijf?

Staat de klant in de visie van uw bedrijf?

Staat de klant in de visie van uw bedrijf?

Welke bijdrage lever jij aan de groei van jouw klant?

Mijn ervaring leert dat een van de succesfactoren van klantgerichtheid is dat de klant terug te vinden is in de visie van het bedrijf.  Een van de mooiste visies die ik ben tegen gekomen, is; “Growing our customers business”. Natuurlijk met de achterliggende gedachte dat als we onze klant laten groeien, wij ook groeien.

Dat hield in dat alle activiteiten erop gericht waren om de klant te helpen zijn omzet te laten groeien. Waarbij men ernaar streefde om de groei van haar aanbod, in de breedste zin van het woord, bij de klant groter te laten zijn dan de autonome groei van de klant zelf. Voorbeeld; alle fabrikanten die in 2020 hun omzet in de food retail met 10% hebben zien groeien, hebben mee gehobbeld met de autonome groei van de retailer. Deze 10% plus is dus niet de verdienste van de inspanningen van de fabrikant.

Op het moment dat je de  klant in jouw visie schrijft wordt het harder groeien bij de klant dan de klant zelf een ambitie. Die levert vervolgens vaak het beoogde resultaat op.

Wat is jouw bijdrage aan de groei van je klant en hoe die te vergroten?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.