HomeBlogToegevoegde waarde leveren?

Toegevoegde waarde leveren?

Toegevoegde waarde leveren?

Toegevoegde waarde leveren?

De zin; we willen toegevoegde waarde leveren, hoor ik heel vaak. De vervolg vraag is: doen we dat ook in de ogen van onze  klanten?

In een B2B omgeving is alles wat je levert een onderdeel van het verdienmodel van je klant. Je bent onderdeel in opbrengsten of kosten van zijn marge. Je wordt onderdeel van zijn processen om te komen tot een product waar hij weer toegevoegde waarde mee denkt te leveren.

Weten we of we toegevoegde waarde leveren en hoeveel? Zijn we opbrengsten of kostenpost? Hoe belangrijk zijn we als opbrengsten of kosten post voor zijn marge bijdrage. Weten we dat? En hoe zit dat met onze belangrijkste concurrenten?

Weten we welke toegevoegde waarde onze klant aan zijn klanten levert? Zorgen wij ervoor door onze klant te helpen aan zijn opbrengsten of kosten kant, waardoor hij van meer toegevoegde waarde wordt?

Kortom,  hoe diepgaand kennen we onze klant om op een volwassen manier met hem te sparren over zijn verdienmodel, onze rol en hoe deze rol relevant groter te maken.

Een uitspraak van een unit manager bij Albert Heijn is me altijd bij gebleven; “Leef je in en leef je uit”. Hoe beter je je inleeft bij de klant hoe groter de mogelijkheden om met die klant toegevoegde waarde te gaan ontwikkelen. Dat kan echter alleen als je je echt en diepgaand wil inleven.

Dus: Leef je in en leef je uit.