HomeBlogVerkopers en het "wij"-gevoel.

Verkopers en het "wij"-gevoel.

Verkopers en het "wij"-gevoel.

 

Is er wel een wij?

Verkopers worden getraind om bij en met hun klanten te praten in de wij-vorm. Dat geeft een gevoel van samen en samenwerken aan.

De vraag is echter; Is er wel een “wij”?

We gaan er vaak vanuit dat door het gebruik van het woord, er vanzelf een wij ontstaat.  De ervaring leert dat dat niet het geval is. Tevens checken we niet of nauwelijks of de klant daadwerkelijk een wij ervaart door het hem te vragen. 

Een echte wij is de resultante van hard werken door oprecht naar samenwerking te zoeken samen met je klant. Door je in te leven in je klant, door veel vragen stellen zoals wat moeten we doen om vertrouwd te worden, om dichter bij de “wij” te komen. Verkopen is tenslotte begrijpen om begrepen te worden.

De eerste stap is, vraag de klant of hij een “wij” ervaart? En wat jij moet doen om dat gevoel te laten ontstaan en te behouden.  

Ga actief op zoek naar de echte “wij” samen met je klant.