HomeBlogVlieguren en het "wij"-gevoel.

Vlieguren en het "wij"-gevoel.

Vlieguren en het "wij"-gevoel.

Vlieguren en het “wij”-gevoel.

Wat levert dat op?

Deze weken ben ik bezig met houden van interviews naar klanttevredenheid. Een belangrijke vraag in dat onderzoek is; Wat vindt jij van de professionaliteit van de verkoper.

De eerste signalen zijn dat vlieguren een hoge NPS en omzet groei een nadrukkelijk verband hebben.

Een verkoper springt er in het bijzonder uit. Hij kent zijn klanten van haver tot gort en hij kent zijn klanten al lang. Over hem wordt het volgende gezegd; “We kennen elkaar al 15 jaar, we kunnen lezen en schrijven met elkaar.” “Ook in het weekeinde kan ik hem bellen en gaat hij zaken regelen.” “Hij kent mij en mijn werkvloer als geen ander.” 

Deze verkoper haalt bij 70% van zijn klanten een NPS score 9 of 10 op en de omzetten groeien omdat de verkoper en zijn klant dat samen doen. Vanuit elkaar echt begrijpen en weten wat nodig is om groei te realiseren.

Gun jezelf de tijd om de klant echt te doorgronden en een NPS 9 score is het gevolg.