HomeBlogWat als het probleem de bedoeling is?

Wat als het probleem de bedoeling is?

Wat als het probleem de bedoeling is?

Wat als het probleem de bedoeling is?

In mijn gesprekken met klanten kom ik regelmatig de uitspraken tegen als; “onze klant doet moeilijk”, “onze klant begrijpt me niet”, “we moeten weer iets aan onze prijs doen”, “onze klant is naar de concurrent gegaan”,  “onze omzetten lopen terug”, “we verdienen steeds minder aan onze producten”.

Wat nu als deze problemen de bedoeling zijn…………………..

De  klant wil ons met bovenstaande uitspraken iets duidelijk maken. We ervaren dat vaak als probleem. Tegelijkertijd is dat ook de bedoeling van de klant. Wat kunnen we hierdoor leren van onze klanten?

Het is aan ons om deze uitspraken vóór te blijven. Door diepgaande klant kennis kunnen we deze uitspraken voor blijven door klant specifieke oplossingen te bieden. Door in klant gesprekken, oprecht nieuwsgierig, door te vragen naar zijn uitdagingen en problemen. Om deze vervolgens professioneel te adresseren en van een concreet antwoord te voorzien. Het helpt ook als we duidelijk zijn als we zijn problemen, uitdagingen niet willen of kunnen adresseren.

Weten hoe diepgaande klantkennis en structuur jou helpt uit de klant problemen te blijven?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.