HomeBlogWat heb je aan een stijgende klanttevredenheid?

Wat heb je aan een stijgende klanttevredenheid?

Wat heb je aan een stijgende klanttevredenheid?

Wat heb je aan een stijgende klanttevredenheid?

Waarom zou je het meten?

Ik sprak afgelopen week met een klant die me de bovenstaande vragen stelde.

Het begint met meten. Meten is weten en gissen is missen.

We kennen bedrijven die het meten van klanttevredenheid serieus nemen. Vervolgens zetten deze de meet resultaten om in concrete plannen en maken ze teams verantwoordelijk voor het behalen van hun groei ambities. Meestal samen met de klant. Het resultaat een forse stijging  in klanttevredenheid.

Wat blijkt, deze bedrijven groeien veel harder in omzet dan hun concurrenten. Ze blijken méér het verschil te maken in de ogen van hun klanten. Creëren dus een relationele lock-in met hun klanten, waardoor er minder omzet naar hun concurrenten gaat en er dus geen omzet afbrokkelt.

Op deze manier groeien samen met je klanten is vele malen leuker dan constant in je kosten te moeten snijden omdat je omzet en marge erodeert.

Weten hoe je via stijgende klanttevredenheid fors in omzet kunt groeien?

Praat eens met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.