HomeBlogWat heeft innovatie te maken met klantgerichtheid?

Wat heeft innovatie te maken met klantgerichtheid?

Wat heeft innovatie te maken met klantgerichtheid?

 

Afgelopen week mocht ik een inspirerende workshop bijwonen van #DannyMekic over winstgevend, toegepast innoveren.  

Een van zijn belichte thema’s was het constant in gesprek zijn met, en om feedback vragen bij je klanten. Doorvragen naar hun problematieken en uitdagingen. Hij had dat verdeeld in 3 onderwerpen; Problemen, Dromen en Taken.

  • Problemen: Hoe kan ik je daarvan verlossen.
  • Dromen: Hoe help ik je, je dromen te verwezenlijken
  • Taken: Hoe kan ik je zaken uit handen nemen.

Wezenlijk hierbij is, dat je erg goed weet wat de drivers achter die 3 onderwerpen zijn. Stel minstens 3 keer de waarom vraag bij je klant om daar achter te komen. Waarom is het voor jou een probleem etc.?

Want hoe beter je de klant kent, hoe beter je interne probleem definitie wordt en hoe beter de innovatieve oplossingen die je de klant kunt aanbieden. Wat houd je tegen om de innovatie samen met je klant te doen? Bouw samen een prototype en ga ervaren of het werkt.

Ga met je klant in gesprek. Vraag naar zijn problemen, dromen en taken en kom samen met hem tot innovatieve oplossingen.