HomeBlogWat houdt ons tegen als we weten dat een hoge k...

Wat houdt ons tegen als we weten dat een hoge klanttevredenheid loont?

Wat houdt ons tegen als we weten dat een hoge klanttevredenheid loont?

 

Gisteren las ik de resultaten die Blake Morgan rapporteerde over klantgerichtheid. Wat rapporteerde zij:

  • Customer-Focused bedrijven zijn 60% meer winstgevender dan bedrijven die zich niet expliciet focussen op hun klanten.
  • 84% van de bedrijven die werken aan het verbeteren van de klantervaring rapporteren een stijging in hun omzetten.

Met deze getallen zou je toch vandaag nog een programma starten om customer focus in je complete organisatie top prioriteit te maken? Zeker 60% meer winstgevendheid is een programma waard. Dat kun je met kostenbesparingen niet verdienen.

Wij weten uit onze klanttevredenheidstudies dat structureel 20% omzet groei tot de mogelijkheden behoort.    

Waarom beginnen we er vaak dan toch niet aan? Geloven we bovenstaande cijfers en onderzoeken niet? Is het in ons bedrijf en branche anders? Weten we niet goed hoe we dat klant focus in de onze organisatie moeten organiseren? Zijn we tevreden met wat we hebben aan omzet en marge? Is onze gekozen focus lonender?

Het is zonder meer de moeite waard om stil te staan bij de vraag; Gaan we een customer focused bedrijf worden en uitblinken in de ogen van onze klant?

Hoe het ook zij, klantgerichtheid loont!