HomeBlogWat is er leuker dan de resultaten van een NPS-...

Wat is er leuker dan de resultaten van een NPS-Dashboard? The continuing story.

Wat is er leuker dan de resultaten van een NPS-Dashboard? The continuing story.

Vorige week hebben we wederom resultaten van ons NPS-Dashboard gepresenteerd aan een toonaangevend bedrijf in food. Het was een gezelschap van verkoop directeuren,  accountmanagers, logistieke managers en customer service managers

Het NPS-Dasboard is een middel om jouw klanten je te laten beoordelen op 6 hoofd thema’s en de NPS-score. Per klant en per beoordelaar. We weten dus exact wie welke beoordeling heeft gegeven.

Wat er tijdens die presentatie gebeurde was voor mij nieuw. Omdat dat anders was dan eerdere presentaties die ik gegeven heb, over resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek.  Wat was er dan anders? Er ontstond een energie die ik niet eerder had meegemaakt. Dat komt, volgens mij, doordat de cijfers en NPS-score persoonlijk zijn geworden. Iedereen aanwezig bij de presentatie kon zien wie welke cijfers had gegeven en betrok het vervolgens op zichtzelf. Dat ging niet alleen meer over beoordeling van de prestaties van het bedrijf maar over mijn rol, mijn discipline, in die geleverde prestatie.  

Wat is er dan leuker dan het NPS-dashboard?  Het enthousiasme, de energie en de persoonlijke drive die vrijkomt om met de resultaten actief aan de gang te gaan? Het wordt persoonlijk. Wat is mijn rol in de prestatie die we als bedrijf hebben geleverd en wat ga ik doen om dat te verbeteren?

Wat ga je doen op weg naar een NPS-9 score?