HomeBlogWat is het belang van onderzoek naar klant tevr...

Wat is het belang van onderzoek naar klant tevredenheid?

Wat is het belang van onderzoek naar klant tevredenheid?

Wat is het belang van onderzoek naar klant tevredenheid?

En waarom juist in een B2B omgeving?

We meten alles in onze bedrijven op regelmatige basis: afzet, omzet, marge, productie rendement, cash flow statements. Van een keer per maand tot dagdagelijks.    

Alles wat we meten is, m.i., een afgeleide van hoe goed wij het, als bedrijf en haar mensen, doen bij onze klanten. Tegelijkertijd ervaren wij dat het structureel kwalitatief meten van klanttevredenheid in een B2B omgeving, nog lastig blijkt.

Waarom meten we zoveel structureel wel, en hebben we moeite om onze prestatie bij onze klanten te meten?  Wat houdt ons tegen?

Zijn we bang voor de resultaten? Willen we er geen geld aan uitgeven? Hoeveel % van de omzet gemaakt door klanten, mag een klant onderzoek kosten? Weten we de resultaten van een onderzoek wellicht onvoldoende om te zetten naar actie?     

We weten, vanuit duizenden interviews met klanten, dat het structureel meten van je eigen prestatie bij klanten loont. Zeker als de resultaten van het onderzoek meteen serieus met de klant besproken worden. Want wat zou er mooier zijn als een klant het volgende over jouw bedrijf zou zeggen: “Het lijkt wel of ze vliegen op onze muren hebben zitten. Ze weten meer van ons dan wij zelf. Ze zijn beter geïnformeerd en kennen onze organisatie en onze mensen beter dan wij zelf.”

Weten hoe klantonderzoek de start is naar een ijzersterke lonende relatie?

Praat eens met ons en neem contact op met Matty Geertsen 06-10516021 of Marco Geertsen 06-10519173.