HomeBlogWat is het nut van klanten teams?

Wat is het nut van klanten teams?

Wat is het nut van klanten teams?

 

Ik mag een team account managers begeleiden dat zich ten doel stelt een NPS-score 9 te halen bij hun klanten. Ze komen eens in de 4 weken een dagdeel samen rondom dat gemeenschappelijke doel.

In het team praten we over de klant om het snel met de klant te gaan bespreken. Met als doel, onze gezamenlijke groei.

Wat valt op als je met zo’n team aan de slag gaat?

Men vindt het een verademing dat de klant de focus is van de gespreken i.p.v. interne zaken. “We hebben de afgelopen uren het woord klant vaker gebruikt dan de afgelopen maand”, is een regelmatig gehoorde reactie. 

Alle team leden geven hun constructieve input, gedreven door kennis en ervaring, wat we moeten doen om een NPS-score 9 te halen bij de klant.

Met veel energie en passie bedenkt men voorstellen om met klanten te bespreken die het doel dichterbij brengen. Er ontstaat een open kritische houding op inhoud tussen de team leden onderling. Alles gericht op de vraag, is hetgeen we bedenken goed genoeg voor een 9?

Waarom is dat team zo belangrijk? Het team is in staat elkaar naar betere prestaties te brengen. We weten dat die betere prestatie, een NPS 9 score, gepaard gaat met 20% omzet groei en een hoge mate van loyaliteit bij de klant.