HomeBlogWat wil jij dat de klant over jou en jouw bedri...

Wat wil jij dat de klant over jou en jouw bedrijf zegt?

Wat wil jij dat de klant over jou en jouw bedrijf zegt?

 

Wij doen al jaren onderzoeken, via interviews, naar wat klanten van leveranciers vinden. Ons uitgangspunt daarbij is; elke opmerking of rapportcijfer dat je krijgt van je klant, moet een resultante zijn van een bewuste keuze van jou.

De ervaring leert dat opmerkingen en rapportcijfers regelmatig een verrassing zijn. Hoe komt dat nu? Een van de redenen is dat we zelden opschrijven wat we willen dat klanten over ons zeggen en welk rapportcijfer we willen halen. Omdat we niet kiezen komen we veel zeventjes tegen. Een gemiddeld cijfer. Ik zou bijna durven zeggen tegen bedrijven; “Een zeven krijg je altijd wel.” Ervan uitgaande dat de basics, o.a. leverbetrouwbaarheid, op orde zijn.

Met een zeven ga je echter het verschil niet maken, want iedereen krijgt wel een zeven. Wil jij met jouw bedrijf hoger dan een gemiddelde zeven dan moet je nadenken over wat je wil dat de klant over jou en jouw bedrijf zeggen. Waarin wil jij uitblinken? Hoe haalbaar is dat? Hoe onderscheidend is dat? Hoe relevant is dat voor de klant? Voor welke klanten wil ik en kan ik dat? Voor welke klanten is een 7 een mooie voldoende?

Kortom; denk goed na over en schrijf op wat jij wil dat klanten over jou en jouw bedrijf gaan zeggen en toets regelmatig of ze dat ook zeggen.