HomeBlogWel of geen account plan maken?

Wel of geen account plan maken?

Wel of geen account plan maken?

 

“Everything starts with a plan.”

 

Regelmatig duikt de discussie in organisaties op; gaan we account plannen maken en hoeveel tijd stoppen we erin?

Accountmanagers, verkopers die geen plan willen schrijven hanteren vaak de volgende argumenten om het niet te doen: Kost teveel tijd en in die tijd had ik bij de klant kunnen zitten, ik weet toch wel wat mijn klant wil, we doen er toch niets mee.

Alle accountmanagers  zou ik willen uitdagen om toch een plan te schrijven omdat: Het behalen van maximaal resultaat, voor jou en jouw klant, start met een plan.

Het maken en  vooral bespreken van je plan stelt je in staat uit te blinken omdat het kritische feedback organiseert. Zowel in- als extern. Het stelt je in staat om de stap te maken van customer driven naar drive the customer, van een gemiddelde ambitie naar een uitdagende ambitie, van een gemiddelde accountmanager naar een top accountmanager.

Accountmanagers daag jezelf uit en ga actief op zoek naar inhoudelijk kritische feedback vanuit je eigen organisatie en  van de klant. Daar wordt jij en jouw klant beter van.