HomeBlogWendbaarheid en de klant echt begrijpen?

Wendbaarheid en de klant echt begrijpen?

Wendbaarheid en de klant echt begrijpen?

Tijdens de kerstdagen heb ik het boek van Jan Rotmans, Omarm de chaos, gelezen.  

Daar heeft hij het over de wendbaarheid als een van wezenlijke factoren, voor een bedrijf, om te transformeren. Futureproof te zijn.  

Wendbaarheid kent een aantal sleutel elementen zoals; een eenvoudige organisatie, een lerende organisatie, een multidisciplinaire aanpak en het echt begrijpen van je klanten.

Met de klant echt begrijpen bedoelt Jan Rotmans het begrijpen van de latente behoefte van de klant. Dat je als bedrijf al het antwoordt hebt op een vraag die klant morgen aan je gaat stellen. Dat vergt een diepgaande kennis van de klant in al haar facetten. Hiervoor is energie, tijd, nieuwsgierigheid, vasthoudendheid en vooral de wil om je klant te begrijpen nodig.

Hoe futureproof ben jij als het gaat om het echt begrijpen van je klanten?