HomeBlog"You don't hire for skill, you hire for attitud...

"You don't hire for skill, you hire for attitude."

"You don't hire for skill, you hire for attitude."

“You don’t hire for skill, you hire for attitude.”

Toen ik die uitspraak van Simon Sinek hoorde moest ik ogenblikkelijk denken aan wat verkoop toppers kenmerkt. The right attitude.

De meest gehoorde eigenschap die klanten zoeken in een verkoper is inlevingsvermogen.

Inlevingsvermogen laat zich als volgt definiëren.

Het gaat erom dat je de behoefte van de klant wil begrijpen. Dat je de belangen van de klant wil kunnen inschatten. Dat je oprecht geïnteresseerd bent in datgene wat de ander vertelt. Je vat geregeld samen en stelt vragen om dieper tot de kern te komen.

Inlevingsvermogen is een attitude, de wil om tot de kern te  komen bij je klant. Waarbij die attitude is gevormd door o.a. normen, waarden, motivatie, kennis en ervaringen.

We weten dat verkopers met de juiste attitude succesvoller zijn en door klanten veel beter worden gewaardeerd.