Home Blog Extreme klantgerichtheid: belofte en bewijs.

Extreme klantgerichtheid: belofte en bewijs.

18 maart 2025

Als het gaat om extreme  klantgerichtheid zou je met je  klant toe moeten naar belofte en bewijs.  Concreet aan de klant durven beloven waarmee je hem gaat helpen. Om aan het einde van het jaar samen te gaan zitten met de klant, om te bewijzen dat hetgeen je beloofd hebt ook is waargemaakt.

Zeg nu zelf, er zijn weinig uitkomsten bevredigender dan aan het einde van het jaar samen met je klant tot de conclusie komen dat hetgeen je hebt beloofd ook is geleverd.

Belofte en bewijs vergt wel aantal randvoorwaarden, denk aan:

  • Gedetailleerde kennis van de uitdagingen, problematieken van de klant.
  • De marktdynamiek van de klant begrijpen.
  • Weten wat de klant van onze klant wil.
  • Gedetailleerde kennis van de klant processen: productie, logistiek, beslissingen, etc..
  • Gedetailleerde kennis van doelstellingen en KPI’s van de klant op alle DMU lagen
  • Weten waar zit de concrete ‘fit’ tussen jou en jouw klant.
  • Weten waar je van toegevoegde waarde kunt zijn voor de klant.
  • Weten of je die toegevoegde waarde wilt en kunt leveren.
  • Weten welke rol jouw klant jou toedicht.
  • Weten welke rol hij jouw concurrenten toedicht.

Kortom het vergt veel vragen stellen en doorvragen om te komen tot het moment waarop je met een gerust hart belofte en bewijs kunt bespreken met jouw klanten.

Durf je met jouw klant naar belofte en bewijs?