Home Blog Hoe maak je swingende sales teams?

Hoe maak je swingende sales teams?

13 augustus 2024

In mijn vorige blogs heb ik een aanpak beschreven, om te komen tot swingende sales teams.

Die aanpak ziet er als volgt uit:

  • Stel een ambitie vast.
  • Meet en weet continu.
  • Stel de ideale teams samen.
  • Verbeter continu

Stap 2: Meet en weet continu

De klant heeft altijd een mening over jou en jouw bedrijf. Meten is weten!

Een continue klant feedback is onmisbaar voor het sturen op de geformuleerde ambitie. Het geeft klanten het gevoel dat hun mening ertoe doet. Meten geeft niet alleen zekerheid, controle, straalt professionaliteit en betrouwbaarheid uit, het stelt je bovendien in staat om tijdig te doen wat nodig is.  We kennen 2 vormen van meten van klanttevredenheid.

Het NPS-Dashboard

Is een speciaal ontwikkelde tool. Deze methode meet kort cyclisch, gestandaardiseerd, met weinig menskracht de klanttevredenheid. Dit uitgedrukt in onder andere de NPS-score. 

Kwalitatief klantonderzoek

Naast het NPS-Dashboard, is het echte gesprek aangaan met de klant een andere methode om te weten te komen, hoe de klant over ons denkt en wat wij, volgens hem, moeten verbeteren. We hebben in ons bestaan ca. 4000 face to face interviews gedaan in opdracht van onze klanten.

Dus, zorg ervoor dat je het weet en vervolgens acteert.