Home Blog Klanttevredenheid en CV’s?

Klanttevredenheid en CV’s?

1 september 2025

Valt jou, wel eens,  iets op als je CV’s leest? Mij wel!

We hebben het over functies, vaardigheden, projecten waarin we succesvol waren. Kosten die we hebben bespaard of marktaandelen die we hebben laten groeien. Als ik specifieker kijk naar CV’s van accountmanagers en verkoop verantwoordelijken hebben we het over de klanten en de omzetten waar we verantwoordelijk voor waren. Liefst met de opmerking dat we de omzet van ons bedrijf en of merk hebben laten groeien.

Ik mis echter een belangrijk aspect. Ik lees nooit in een CV dat de desbetreffende persoon  de klanttevredenheid heeft laten groeien van een 7 naar een 9. Of dat hij onderdeel was van een klantenteam dat die klanttevredenheid fundamenteel heeft laten groeien en wat zijn specifieke bijdrage was. Nooit lees ik welke bijdrage de persoon in kwestie heeft geleverd aan het fundamenteel groeien van de toegevoegde waarde voor de klanten van het bedrijf waar hij voor werkt.

Wat zou het relevant, veelzeggend en belangrijk zijn als je op je CV niet alleen de bijdrage noemt die je voor je eigen bedrijf hebt geleverd (Inside out) maar ook hoe jij de toegevoegde waarde van jouw bedrijf bij haar klanten hebt vergroot (outside in).

Dát zijn de sales mensen die je moet aannemen.