Wat leren we van onze klanten? En hoe vertalen we dit naar hapklare brokken?
3 september 2024

Wij denken dat we weten hoe om te gaan met onze klanten. Tegelijkertijd weten we dat klantgerichtheid een significante bijdrage levert aan de omzet en winst van een organisatie.
De aardige van deze stelling is, is dat we vrij weinig mensen hoeven te overtuigen van de waarheid hiervan. De meeste van onze klanten weten dit, doen hun stinkende best, maar weten vaak niet boven het gemiddelde uit te komen.
De meeste onafhankelijke onderzoeken in de B2b markt laten hetzelfde beeld zien, niet veel organisaties ontsnappen aan het gemiddelde. Met als gevolg dat klanten nogal eens weglopen en er tijd en geld moet worden besteed aan prospecting.
Het blijkt dus knap lastig om een focus op klanten en klantgerichtheid om te zetten naar veranderingen in processen, mensen en gedrag.
De waan van de dag, opportunistisch achter de eigen KPI’s aanhollen, de druk van omzet scoren, helpen hier niet bij.
Wij, Customore Consulting, hebben op basis van al onze klant gesprekken, geprobeerd een aanpak, een structuur, te definiëren, dat onze klanten de gelegenheid biedt, te ontsnappen aan die gemiddelde voldoende. Om hiermee het streven naar excellent te ondersteunen.
Omdat wij ook van het delen zijn, hebben we deze structuur vormgegeven en in onze nieuwe website gepubliceerd.
Bezoek onze nieuwe website en help ons klantgerichtheid de positie te geven die het verdient.
Immers elke klant wil toch een excellente beleving!