Home Blog Wie wil er 30% in omzet groeien?

Wie wil er 30% in omzet groeien?

4 maart 2025

We weten uit meerdere onderzoeken dat substantieel groeien in NPS-scores additionele omzet groei kan opleveren van 10%-30%. Bovendien zorgen loyalere klanten voor een effectievere en efficiëntere operatie waardoor kosten worden bespaard.

Wij bespreken deze feiten en de daarbij behorende kansen regelmatig met onze klanten.

Wat daarbij opvalt is dat, in sommige gevallen, deze informatie wel als erg interessant wordt aangemerkt maar dat het niet leidt tot actie.

Actie in de zin van; laten we regelmatig de klanttevredenheid meten, laten we de resultaten van een meting met de klant bespreken en er acties aan koppelen, laten we een ambitie formuleren in NPS-scores en de groei in NPS, laten we klantenteams samenstellen die verantwoordelijk worden voor het behalen van onze NPS ambitie.

Waarom leidt het niet tot actie?

Geloven we de feiten niet?

Willen we wel maar weten we niet hoe?

Zijn we tevreden met wat we hebben?

Vinden we klant gesprekken te confronterend?

Vertrouwen we op eigen kunnen?

Wat als het echt lukt?

Laten we in ieder geval onze klanttevredenheidsambitie concreet maken en aan de slag gaan. Zonder ambitie, geen resultaat verbetering.