Home Blog Wie wil wel uitblinken?

Wie wil wel uitblinken?

30 september 2025

Ik was de afgelopen week op Gastvrij Rotterdam en sprak vele bekenden uit de voedingsmiddelen industrie. Een uitspraak van die dag bleef in mijn hoofd zitten.

Ik sprak met een inkoop directeur en we hadden het over de door hem gepercipieerde prestaties van de industrie. Toe ik hem vroeg: ‘Welke fabrikant heeft in 2025 jou aangenaam verrast, het verschil gemaakt? Noem er 3.

Het bleef een tijdje stil waarna we tot de conclusie kwamen dat hij niet één fabrikant kon noemen. Om vervolgens door te praten waardoor dat nu komt.

Missen we de wil, de ambitie? Denken en doen we nog teveel inside out? Zijn onze eigen targets belangrijker dan het oplossen van de uitdagingen van onze klant? Het bleef bij speculeren.  

Wat zou het mooi zijn als we de vraag stellen aan inkoop directeuren, wie hen aangenaam verrast heeft, ze wèl 3 fabrikanten kunnen noemen. Met daarbij wat deze fabrikanten anders hebben gedaan en ze daar niet over uitgepraat raken.

Zorg ervoor dat in 2026, bovengenoemde inkoop directeur jouw bedrijf noemt omdat jullie hem aangenaam verrast hebben door het verschil te maken.